Alla inlägg den 13 juni 2013

Av tildehh berglund - 13 juni 2013 23:06

Gjorde i ordning en bild till Kapitel 3 men den kom inte ut så här är den:

 

Av tildehh berglund - 13 juni 2013 16:22

Zavannah:

3 timmar senare

Våran engelska lärare mr. Jones hade gått ut ur klassrummet. Min mobil plingade till. Jag hade fått en vänförfrågan på Facebook, den var från Justin. Jag kollade bak på honom och accepterade. Han skrev snabbt ett meddelande.              

"Varför pussade du mig?"

Jag rodnade och knappade in:

"Haha sorry, vi tar det senare."

Det var ganska fånigt att han satt tre bänkar bakom mig och smsade mig.

Mr. Jones avbröt mina tankar.

"Förlåt att det tog sådan tid. Men idag ska ni få eran roligaste uppgift i år"

Jake avbröt honom.

"Om det innehåller ordet uppgift så är det inte roligt." Han hade nog förväntat sig skratt men det ända han fick var arga blickar. En röd nyans spreds på hans kinder.

"Om du är färdig nu så kan vi fortsätta"

Jake nickade.

"Som sagt så ska ni få en ganska rolig uppgift idag. Ni kommer att bli uppdelade två och två. Sen ska ni komma på en sak som ni har gemensamt sen ska ni göra det till en kort film eller ett klipp."

"Vad har det med engelska att göra?"

"Ja du, Bieber. Inte så mycket men jag tänkte att ni skulle få göra någonting kul."

"Okej"

Mr. Jones fortsatte:

"Ni brukar ju få välja partners själva. Men idag har jag valt på egen hand."

Alla buade.

"Jake och April, Ryan och Shenie, Adam och Zoey, Chase och Nicki, Aaron och Mary, Justin och Zavannah, James och Lee, Josh och Kate, Axl och Michelle, Chad och Bella, Jenna och Amy."

Jag blev både glad och orolig över att få jobba med Justin. Glad över att kunna lära känna honom och orolig över att han är ganska konstig och läskig. Men man vet aldrig, han kanske är jätte snäll. Jag kom gick fram till Justin.

"Så, när ska vi börja?"

"Du kan komma till mig vid 18.00 ikväll."

"Visst." 

Hemma hos Justin.

Jag plingade på dörren till deras lägenhet. En liten flicka öppnade dörren.

"Hej, jag heter Zavannah och jag är Justins skolkamrat. Är han hemma?"

"Ja"

"Vart är hans rum?"

Flickan pekade mot en dörr mitt in i lägenheten. På dörren var det en skyllt där det stod: Keep out. Jag log för mig själv. Den lilla flickan sprang i väg. Jag tog av mig mina vita converse och gick mot dörren. Försiktigt knackade jag på dörren.

"Kom in"

Jag gick försiktigt in.

"Hej."

"Hej" mummlade jag och betraktade rummet. Det var ljusa tapeter. Vid fönstret stod en stor säng där Justin satt och vid den vänstra väggen stod det en stor svart byrå och brevid en helkroppsspegel. Vid den högra väggen stod det till min förvåning ett strot piano och på väggen hängde det en gitarr. Det var mängder med bilder på en brunhårig kvinna. På en bild stod det: Vila i frid mamma.

"Ska vi börja?"

Jag satte mig på den bäddade sängen brevid Justin.

"Jag har skrivit upp en lista på saker jag gillar att göra"

"Kör på"

Jag tog upp mitt block ur min väska.

"Dansa"

Han skakade på huvudet.

"Sova"

Han skrattade och sa:

"Det är nog inte så roligt att kolla på"

Jag rabblade upp en massa saker som han bara skakade på huvudet åt. Det sista på listan var sjunga. Jag tog ett djup andetag och bad till gud att han inte gillade/kunde det.

"Sjunga"

Han kollade upp på mig med stora ögon.

''Ja''

Fuck. Jag klistrade på ett leende.

"Sjung något"

"Du först"

"Nej"

Han suckade och satte sig vid pianot.

Lately I've been thinking, thinking about what we had. I know it's hard, it was all that we knew, yeah. Have you been drinking, to take all the pain away? I wish that I could give you what you deserve. Cause nothing can ever, ever reaplace you. Nothing can make me feel like you do. You know there's no one, I can relate to. And know we won't find a love that's so true. There's nothing like us, nothing like you and me. Together trough the storm. There's nothing like us, nothing like you and me. Together. I gave you everything, babe. Everything i had to give. Girl why would you push me away? Lost in confusion, like an illousion. You know I'm used to making your day. But that is the past now, we did'nt last now. Guess that this is meant to be. Tell me was it worth it? We where so perfect. But baby I just want you to see. There's nothing like us, nothing like you and me. Together through the storm. There's nothing like us, nothing like you and me. Together. There's nothing like us, nothing like you and me. Together through the storm. There's nothing like us, nothing like you and me. Together.

"Det där var otroligt!!"

"Tack"

Justins pappa sprang in i rummet med en liten kille i famnen.

"Sjöng du nyss?"

"Ja"

"Du har inte gjort det sen"

Han kollade på bilderna av kvinnan.

"Han är jätte duktig" sa jag.

"Jag vet, du är Zavannah va."

Jag nickade.

"Jag känner din mamma, du fyller 17 idag ellerhur?"

"Ja"

"Grattis"

"Tack"

"Grattis" sa Justin.

"Tack"

"Jag heter Jeremy och det här är Jaxon"

"Pappa gå nu"

Jeremy gjorde puss ljud och hoppade undan från kudden Justin kastade mot honom.

Han gick ut ur rummet.

"Sorry" sa Justin.

Han rodnade. Det var ur gulligt.

"Det gör inget"

"Din tur att sjunga"

Jag bytte motvilligt plats med honom.

______________________________________________________________________________________________________

No coments......


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Zavannah är 16 år och har ett perfekt liv. Men hon saknar någonting. Mening.Hon presterar alltid bra och får hennes föräldrar att bli stolta. En dag kommer det en kille till skolan som ändrar det. Hans namn är Justin Bieber.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards