Direktlänk till inlägg 7 juni 2013

Kapitel 1- He's not nice

Av tildehh berglund - 7 juni 2013 22:27

Zavannah:

 


Klassrummet fylldes av skratt när en av mina bästavänner Ryan sagt något elakt om rektor Wayd.

"Mr. Butler var snäll att lämna klassrummet" sa våran lärare mrs. McKensey.

Min andra bästavän April reste sig.

"Han gjorde ju ingenting! Han sa bara sin åsikt. Precis som du alltid gör."

McKensey harklade sig.

"Mr. Butler och miss.Adams var nu trevliga att gå ut genom dörrarna och komm inte tillbaka"

Hon gav April en dödlig blick.

Nu var det min tur att säga någonting. 

"Hon gjorde inte ett piss"

"Oj miss. Loé du sa ett svärord du kan också lämna klassrummet"

April gav henne en lika dödlig blick.

"Kom" sa jag och krokade tag i Ryan och Aprils armar. 

Vi gick mot dörrarna.

Men innan vi nådde fram slogs den upp.

En kille medel lång kille med brunt hår och mörka ray-ban glasögon kom in.

"Och vem är du?" sa mrs. McKensey 

"Justin....... Justin Bieber"

"Jaha, hejsan mr. Bieber. Du kom lite sent"

"Jag vet"

"Du kan följa med dom tre ut så kan dom visa dig runt"

Mrs.  McKensey gjorde en gest mot oss.

"Whatever"'

Vi gick ut i korridoren. 

Ryan tog Aprils hand och sa:

"Vi går och äter något"

Dom pussades.

"Okej, jag följer med"

"Men hallå, vem sak visa mig runt?"

Alla vände sig om och kollade på Justin som såg ointresserad ut.

Ryan och April försvann snabbt som blixten.

"Tack" ropade jag efter dem.

Justin skrattade lite lågt.

 Utan något ljud visade jag honom runt på hela skolan.

Tillslut så kom vi ut på skolgården. Han tog fram ett cigarettpaket och en cigarett.

"Vill du ha?"

Jag skakade på huvudet.

"Jag röker inte"

"Kom igen"

Han räckte fram den.

Jag tog imot cigaretten och förde den mot munnen.

"Zavannah Loè, lägg ner den där genast"

Jag vände mig och där stog min storebror Zayn.

Jag suckade.

"Du är min inte min mamma"

"Nej det är jag inte men jag säga till henne vad du tänkte göra"

Jag sträckte tillbaka cigaretten till Justin.

"Fimpa den du" Han viftade med handen.

Jag släppte den och stampade lite på den.

"När kom du till våran skola?"

Frågan var riktad till Justin.

"Idag"

Han betraktade Zayn noga och fortsatte:

"Är inte du den där killen jag och mitt gäng spöade förra helgen"

"Jo" sa Zayn med skamsen röst. Han visste vad som väntade.

Precis som han trodde började jag skratta.

Jag drog för andan.

"Har HAN spöat dig?"

Jag tog ett djupt andetag och fortsatte.

"Han är typ hälften så stor som du"

Justin log lite halvhjärtat.

"Din bror är klen för sin storlek.

Jag skrattade ännu mer.

"Jag skulle gärna göra det igen"

Jag kollade på Justin och försökte kväva ett skratt.

"Snälla, gör det"

Justin hånlog.

Zayn satte en hand framför mig. 

"Låt min lillasyster vara, fattar du det?"

"Zayn jag är så himmla trött på att du alltid ska försöka be..."

Justin avbröt mig.

"Nej han har rätt. Jag är inte här för att träffa vänner"

"Just det" sa Zayn stolt.

"Vi ses på matten, snygging" 

Justin stack iväg. Jag log för mig själv.

"Han är ingte snäll"

"Jag bryr mig inte om vad du säger, jag ska lära känna honom"

________________________________________________________________________________________________


Förlååååååååååååååt att jag inte har lagt upp något men jag har inte haft någon stor lust.

Zavannah Loè: Miley Cyrus

Justin Bieber: Justin Bieber

Ryan Butler: Ryan Butler

April Adams: Demi Lovato

Zayn Loè: Kellan Lutz

Kram <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tildehh berglund - 1 juli 2013 18:38

Hej! Jag ville bara berätta att jag ska sluta skriva denna novell. För det första så är den tråkig att skriva på och för det andra så har jag börjat skriva på en annan. Den heter Nothing like us. Prolog till Nothing like us. Happie Tudens är en...

Av tildehh berglund - 26 juni 2013 13:34

                                                            
        31 Maj 2012 Zavannah: Bzz...bzz...bzz...Mobilen vibrerade brevid mig i sängen. Jag satte mig trött upp och gnuggade mig ögonen. Mobilen vibrerade fortfarande. "Hej." "Hej, de...

Av tildehh berglund - 18 juni 2013 14:08


                                                            
                                                            
                     30 Maj 2012 Zavannah: Jag slog nummret till Ryan. "Ryan." "Hej, jag ska och bowla med Justin, så jag ...

Av tildehh berglund - 16 juni 2013 19:33

Asså WTF. Jag laddade nyss upp en bild men det var meningen att jag skulle skriva en text till så här är den: Jag heter Tilde Berglund och fyller snart 12 år. Jag är somsagt galen i Justin Bieber. Och jag gillar att skriva också, så jag tänkte att d...

Av tildehh berglund - 15 juni 2013 21:56

29 Maj- 2012 Fredag Zavannah: Just nu låg jag i Justins säng och han satt på pianostolen. Vi hade spenderat varje eftermiddag tillsammans i lite drygt en vecka. Även fast videoklippet var inlämnat sedan två dagar tillbaka så fortsatte vi umgås. V...

Presentation

Zavannah är 16 år och har ett perfekt liv. Men hon saknar någonting. Mening.Hon presterar alltid bra och får hennes föräldrar att bli stolta. En dag kommer det en kille till skolan som ändrar det. Hans namn är Justin Bieber.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards