Direktlänk till inlägg 15 juni 2013

Kapitel 4- Friends

Av tildehh berglund - 15 juni 2013 21:56

29 Maj- 2012 Fredag

Zavannah:

Just nu låg jag i Justins säng och han satt på pianostolen. Vi hade spenderat varje eftermiddag tillsammans i lite drygt en vecka. Även fast videoklippet var inlämnat sedan två dagar tillbaka så fortsatte vi umgås. Vi hade blivit bra vänner redan. Det fanns saker han inte berättat tillexempel: varför han ska flytta ifrån Stratford efter sommaren, inte heller varför hans mamma dog.

"Vad är det?" avbröt han mina tankar.

"Inget, jag tänker bara."

"På vadå?"

"Typ varför du ska flytta ifrån Stratford."

Han suckade och satte sig i sängen brevid mig. Jag hävde mig upp så jag satt.

"Du vet att min mamma är död." Han stelnade till när han sa mamma.

"Ja" sa jag försiktigt.

"Det var mitt fel. Eller ja, det var Zac's fel. Förut bodde jag i Toronto. Jag träffade ett gäng killar. Jaden, Zac, Mac, Will och Chaz."

  Mac

  Zac

Chaz

    Jaden

   Will

"Vi hamnade i mycket skit. Vi träffade ett gäng där som värkligen inte gillade oss. En kväll hittade mamma oss. Allt var kaos, vi slogs och helt plötsligt kom det en kille, Arthur, han hade pistol med sig. Mamma hotade med att ringa polisen. Arthur riktade pistolen mot mamma. Zac sa åt honom att skjuta. Jag vände mig om för att fråga om han var dum i huvudet. Men då." Han gjorde en paus och torkade ort dom tårar som runnit ner på hans kinder.

"Jag hörde skottet. När jag vände mig såg jag mamma hon låg på marken. Jag fick panik. Så jag vände mig igen för att slå skiten ur Zac. Det ända jag kommer ihåg efter det var att hörde ett till skottsen svartnade det. På sjukhuset berättade dom att mamma inte klarat sig. Pappa pratade inte med mig på typ  6 månader. Inte föränns 3 månader sen. När "gänget2 flyttade hit gjorde vi det också. Dom bor i ett hus på stranden. Long story little shorter. Vi ska leta upp Arthur och Zac som nu har sammlat ihop ett nytt gäng tillsammans."

"Vad ska ni göra med dom?"

"Banka vett i deras skallar"

Jag höjde på ögonbrynet.

"Nej, helt ärligt vet jag inte."

Jazmyn kom in och hoppade upp i Justins knä.

"Varför är du ledsen?"

Smart tjej.

"Det är jag inte." försökte han.

"Jo."

Hon petade på Justins kind. Han sken upp. Ett riktig léende. Inte ett plågat, utan ett riktigt lyckligt och gulligt.

 

Jeremy klev in i rummet.

"Jazzy, glömde du vad du skulle fråga?"

"Nej, Justin, Zavannah, vill ni ha pankakor?"

Justin kollade på mig. Jag kände hur hungern kom smygande. Jag rörde huvudet i en nick.

"Ja tack."

Jazmn pussade honom på kinden och hoppade ner från hans knä. Sen gick hon ut i köket med sin pappa i släptåg. Vi följde efter. Efter vi ätit så satt vi och prata en lång stund. Min mobil ringde.

"Hallå."

"Hej, det är Zayn. Du måste komma hem, mamma ska prata med oss om någonting jätte viktigt."

"Slutar inte hon sent på Fredagar?"

"Jo, men hon slutade vid 18.00 idag."

"Okej, jag kommer hem."

Vi avslutade samtalet. Mamma jobbade som brottsutredare och brukade ofta jobba 14.00 till 21.00 på fredagar och Lördagar varannan vecka. Jag avbröt mina tankar och sa:

"Jag måste hem."

"Okej."

Utan att tänka mig för sa jag:

"Ska du med?"

"Visst, är din föräldrar hemma?"

"Nej, men mamma kommer snart, pappa är i Tyskland."

"Okej, jag följer med."

Vi gick ut i hallen. Jag tog på mig mina vita Jeffrey Campbell skor med ungefär 10 cm klack.

 

Så jag vart ungefär 170 cm. Ja, ni fattar varför alla kallar mig lillen.

"Pappa, jag sticker till Zavannah."

"Ta med nycklar om du kommer hem efter 20.00 för då lägger jag Jaxon"

Vi gick ut genom dörren och ställde oss i hissen. Jag såg hur Justin fick panik. Han hade klaustrofobi och hatade trånga utrymmen. Vi gick ut till hans moppe och åkte hem till mig.

.

.

.

"Jag är hemma."

Vi tog av oss skorna och jag hängde av min väska. zayn stack ut huvudet från köket.

"Vad fan gör han här?"

"Är med mig." sa jag drygt till svar.

Vi gick in i köket.

"Ska ni ha mat?"

"Vi åt hos Justin."

"Okej."

Zayn hällde upp lite pasta och satte sig jämte mig vid bordet. Jag reste mig och gick till kylen.

"Cola?"

"Ja tack" sa både Justin och Zayn i kör.

"Jag fråga inte dig idiot" sa jag och kollade på Zayn.

Jag tog ut cola till mig och Justin. Zayn suckade och tog ut en egen ur kylen. Ytterdörren öppnades och några sekunder senare kom Zanna och mamma in i köket. Zanna satte sig på golvet och började leka med sina dockor. Mamma var röd gråten och man såg att det var någonting allvarligt.

"Du kan gå upp på mitt rum, det ligger upp för trappen sen andra dörren till vänster" viskade jag till Justin.

Han reste sig smidigt upp och försvann iväg. Mamma satte sig där han just suttit. Hon suckade.

"Ni vet att eran pappa har rest mycket och att vi har bråkat väldigt, väldigt mycket."

Jag kollade tveksamt på henne. Om det var så som jag trodde så skulle jag bokstavligt talat dö. Nästan, typ. Ingen tid för skämt nu Zavannah skärp dig.

"Ja."

Hon tog ett djupt andetag.

"Det är slut på det nu, för han har träffat någon. Han har gått bakom min rygg i 1 månad med en annan kvinna."

Tiden stannade. Jag slutade dricka, Zayn slutade äta och Zanna slutade leka. Och mamma... hon brast ut i gråt. Efter några sekunder satt Zanna i hennes knä och Zayn kramade om henne. Jag kände hur tårarna trängde fram bakom ögonlocken och jag kollade på Zayn med en bedjande blick.

"Gå du." viskade han.

Jag gick med darriga ben upp på mitt rum. I trappen stannade jag och försökte blinka bort tårarna men dom rann över. Dom rann ner för kinderna på mig. Jag kom fram till dörren till mitt rum men sjönk ner brevid den.

 

Justin:

Jag satt och små sjöng på min och Zavannahs låt när jag hörde någonting utanför dörren. Jag gick ut och kollade vad det var. Zavannah satt där ihop kurad till en boll och grät. Jag satte mig brevid henne och la armarna runt hennes axlar.

"Vad har hänt?"

"Pappa har lämnat mamma. Han har lämnat oss."

Jag gungade henne fram och tillbaka. Efter ett tag reste vi oss upp och gick in på hennes rum. Vi satte oss på sängen. Hon lutade huvudet mot min axel och jag höll fortfarande om henne. Hon grät inte längre. Så jag tänkte släppa henne.

"Nej, det är mysigt."

Jag gjorde som hon sa och somnade efter någon halvtimme.

.

.

.

Jag vaknade nästa morgon av att en dusch sattes i gång. antagligen var det Zavannah som duschade för jag låg ensam kvar i sängen. Försiktigt reste jag mig och smög ut ur huset. Min mobil ringde. Det var okänt nummer så antingen var det någon av grabbarna eller någon jobbig jävel som busringde.

"Justin."

"Tjena bror."

Det var Mac.

"Yo!"

"Ska du med och bowla vid halv sju eller?"

"Det var fan länge sen. Men jag vet inte, jag kanske ska vara med Zavannah."

"Äh ta med dig din brud så kan hon snacka med Jade."

Jade var  Chaz flickvän, typ. Hon var värsta badass och var alltid med oss. Men hon var snäll så det kanske skulle funka.

"Jag ringer tillbaka om en kvart."

"Hörs."

Jag knappade in Shawty och Zavannah's nummer kom fram.

Efter 5 signaler svarade hon.

"Hallå."

"Tjena, Shawty. Vd gör du?"

"Kom nyss ur duschen, snackar med Ryan på Facebook. Durå?"

"Jag pratade nyss med Mac, han vill att vi ska med och bowla i kväll."

Hon suckade.

"Ryan frågade precis samma sak alldeles nyss."

"So, har du svarat?"

"Nej."

"Men dåså."

"Jag vet inte, jag har inte träffat dom annat än i skolan på jätte länge."

"Men dom är ju bara på varandra hela tiden så avd är det för mening med att vara med dom då?"

"Det har du rätt i."

"Så, ska du med eller inte?"

"Okej."

"Bra, jag hämtar dig vid sex."

"Nice."

"Ses Shawty."

"Hej dååååå."

Vi la på.

______________________________________________________________________________________________________

like a baws har börjat skrivit datum så ni ska hänga med lite ;)

 
 
Ingen bild

emilia

16 juni 2013 17:45

bra!

tildehh berglund

18 juni 2013 14:02

tack :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tildehh berglund - 1 juli 2013 18:38

Hej! Jag ville bara berätta att jag ska sluta skriva denna novell. För det första så är den tråkig att skriva på och för det andra så har jag börjat skriva på en annan. Den heter Nothing like us. Prolog till Nothing like us. Happie Tudens är en...

Av tildehh berglund - 26 juni 2013 13:34

                                                            
        31 Maj 2012 Zavannah: Bzz...bzz...bzz...Mobilen vibrerade brevid mig i sängen. Jag satte mig trött upp och gnuggade mig ögonen. Mobilen vibrerade fortfarande. "Hej." "Hej, de...

Av tildehh berglund - 18 juni 2013 14:08


                                                            
                                                            
                     30 Maj 2012 Zavannah: Jag slog nummret till Ryan. "Ryan." "Hej, jag ska och bowla med Justin, så jag ...

Av tildehh berglund - 16 juni 2013 19:33

Asså WTF. Jag laddade nyss upp en bild men det var meningen att jag skulle skriva en text till så här är den: Jag heter Tilde Berglund och fyller snart 12 år. Jag är somsagt galen i Justin Bieber. Och jag gillar att skriva också, så jag tänkte att d...

Av tildehh berglund - 13 juni 2013 23:06


Gjorde i ordning en bild till Kapitel 3 men den kom inte ut så här är den:   ...

Presentation

Zavannah är 16 år och har ett perfekt liv. Men hon saknar någonting. Mening.Hon presterar alltid bra och får hennes föräldrar att bli stolta. En dag kommer det en kille till skolan som ändrar det. Hans namn är Justin Bieber.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards