Direktlänk till inlägg 18 juni 2013

Kapitel 5- What did just happend?

Av tildehh berglund - 18 juni 2013 14:08

                                                  
                                                  
                                         30 Maj 2012

Zavannah:

Jag slog nummret till Ryan.

"Ryan."

"Hej, jag ska och bowla med Justin, så jag kan inte följa med."

"Varför är du bara med honom hela tiden?"

"Det var ju du och April som ville att jag skulle lära känna honom."

"Skyll inte det här på oss."

"Men det var ju så."

"April vill prata med dig."

"Hej Zavannah."

"Yo."

"Varför är du aldrig med oss längre?"

"För det första så gulli gullar ni bara med varandra hela tiden. För det andra så var det ni som ville att jag skulle att jag skulle lära känna honom, remember?"

"Det har jag aldrig sagt."

"Jo det har du, dagen efter att han hade kommit till skolan. Plus att för ungefär 2 månader sen sa du att jag skulle skaffa andra vänner också."

"Jag visste inte att du skulle umgås med honom bara."

"Okej, jag kan fråga om ni får följa med oss."

"Nej, vi vill inte vara med honom."

"Nej dåså, vad är problemet?"

"Problemet är att du inte bryr dig om oss längre."

"JAg bryr mig visste om er. Men jag ryr mig om Justin också."

Hon la på.

"Bitch."

Jag suckade och satte mig på sängen. Fan, nu hade April blivit sur på mig. Det går till att Ryan blir sur, sen typ resten av skolan. Och det här med pappa också. Men jag tänker inte gråta över honom, det är hans val om han inte vill ha kontakt med mig. Med det i huvudet somnade jag med handduken runt mig. Jag vaknade vid 16.00 Det första jag gjorde var att ta på mig kläder. En långärmad tröja och en väst/korsett liknande sak över. Med det matchade jag ett par mönstarade strumpbyxor och shorts.

 

Jag sminkade mig lätt och gick ner i köket. Där satt Zayn och hans kompis Chris.

"Vart är Zanna?"

"Hon är med mamma någonstans, dom kollar lägenhet. Dom kommer hem i morgon."

"Okej" Han såg att jag vart orolig.

"Chilla, hon kommer inte flytta."

"Hur vet du det?"

"För hon har sagt att hon ska flytta från den här staden sen Zanna föddes, men det har hon inte gjor en. Så vad får dig att tro att hon ska göra det nu?"

Det värkade som han försökte övertala sig själv.

"Hon har inte pappa längre."

Den där sved. Zayn reste sig och la en hand på min axel.

"Du kommer inte att behöva lämna April och Ryan."

"Det är inte dom jag oroar mig för just nu."

Hans blick svartnade.

"Jag vill inte att du umgås med Justin, han är ingen bra typ."

"Jag bryr mig inte."

"Zavannah, jag menar allvar. Du borde inte träffa honom mer."

Innan jag sa något öppnade Chris munnen.

"Han har rätt. Bieber är en idiot."

"Shut up!" Jag stängde av tv:n och stoppade fjärrkontrollen i fickan.

"Zavannah serfiöst."
"Ja, det är seriöst."

Jag tog en drickyoghurt ur kylen och gick upp på mitt rum. Samtidigt som jag åt kollade jag på ett avsnitt av True Blood. När jag gjort det fick jag ett sms av Justin.

Hej Shawty, jag är utanför nuuu :)

Jag skrev ett tillbaka.

On my way nuuu C:

Jag tor min väska och ett par svart vans.

"Vart ska du?" sa Zayn när jag kom till bottenvåningen.

"Bowla."

"Med?"

"Justin, Jaden, Will, Mac, Cahz och någon tjej som heter Jade tror jag."
"Du ska ju inte vara med honom sa j."

Jag kastade fjärren på honom och gick ut. Justin stod lutade mot sin moppe och rökte.

"Yo Shawty."

"Håll käften, om du ska prata med mig så får du inte kalla mig för Shawty!" sa jag med ett skratt.

"Jo."

Vi hoppade upp och åkte iväg.

.

.

.

.

.

Ded stod några killar och väntade på oss när vi kom.

"Yooooo."

"Tjo."

Killen och Justin gjorde ett handslag.

"Hej, jag heter Jaden."

"Zavannah."

"Jag vet, Justin har snackat om dig."

"Käften!" viskade Justin.

Jag log generat. Resten av killarna pressenterade sig som Will, Chaz och Mac.

"Zavannah." sa jag igen.

"Somsagt har vi hört mycket om dig" sa Chaz med ett leende.

"Håll käften, en gång till och jag slår ner dig."

"Lycka till" sa en ljus röst.

Tjejen som sagt det gick fram till Chaz och kysste honom. Sen fram till mig.

"Hej, jag heter Jennifer, men kalla mig Jade."

"Zavannah."
"Fan vad nice med en till hjärna. Vi må vara sex stycken, men bara en hjärna. Min såklart. Men nu äntligen en till."

 

Jag började skratta.

"Hey" sa Chaz.

"Jag älskar dig ändå."

Dom kysstes igen.

"Ska vi gå in idag eller?" suckade Jaden.

Vi gick in och valde skor och bana.

.

.

.

Jade satte sista striken och vann.

"Vi tänkte åka hem till oss och käka pizza, ska ni med?" Frågan var riktad till mig och Justin.

"Visst."

Han kollade på mig.

"Varför inte."

"Nice." sa Jade.

Vi gick ut och dom andra tog bilen.

När vi kom dit var klockan kvart i åtta.

"Vad ska ni ha?" undrade Mac som skulle beställa.

Han tog alla beställningar.

"Någon som vill med och hämta dom?"

"Jag kan" sa Justin.

"Jag också" sa Will.

Dom åkte iväg och jag blev lämnad med Jade, Chaz och Jaden.

"Så, hur känner du Justin varandra?" undrade Jade.

"Han började på våran skola sen så skulle vi gör ett skoljobb tillsammans sen så vart det bara att vi blev vänner."

"Okej, vad gjorde ni?"

"Sjöng."

"Kan Justin sjunga?" sa alla tre i kör.

"Haha ja."

"Kan du sjunga?"

"Lite."

"Jag också." sa Jade.

"Allvarligt?"

Hon sprang iväg och kom snart tillbaka. Med en gitarr.

Hon började spela på någon låt. Det var california king bed av Rihanna.

När vi sjungt ett par låtar kom Justin, Mac och Will med maten. Jag hade beställt en kycklingsallad för er som bryr sig, haha. Vi satt och pratade och kollade på film i flera timmar. Vid tolv så skjutsade Justin hem mig. När vi kom hem till mig och stod på uppfarten sa han:

"Jag har haft riktigt kul idag."

"Jag med."

Han lutade sig fram och gav mig en kyss.

(Om bilden inte rör sig klicka på den :))

"Ööh... ehm jag ska gå nu." sa han och gick.

Jag gick in i huset.

Giiiirl, what the fuck did just happend?

_____________________________________________________________________________________________________

Förlåt för ett dåligt kapitel och allt men jag är sjuuukt trött och det är så jävla varmt. Ursäkta svordomen. Och det där om kyssen. Dom kommer inte bli tillsammans än. Jag bara kände för det.

Kram :)


 
 
Angelica

Angelica

26 juni 2013 03:09

Hej!
Jag har nu återupptagit min novell/novellblogg efter att ha haft en ganska lång paus. Men nu är jag tillbaka och kapitel 4 av ''My new life'' ligger uppe på bloggen tsm med en ny fin design!
här kommer handlingen:
Novellen heter ''My new life'' och handlar om Carter Hamilton, en pojkflicka som är 16 år och som nu ska flytta från en bondgård hon växt upp på i Texas till Canada, detta kommer bli en spännande men samtidigt jobbig resa för Carter då hon nu ska byta ut sina boots och slitna jeans mot klackar och sminkväskan.
Det är i Canada hon för första gången i sitt liv kommer att uppleva ytligheten, lögnerna och dramat bland dagens tonårstjejer.
Något mer hon upptäcker är kärleken, det som vänder hela hennes värld upp och ner.
Men hur kommer det att gå? Kommer Carter förändra sig själv för att passa in bland alla de andra tjejerna eller kommer hon att förbli sig själv?

Gillar du Justin Bieber & fanfictions då är detta något för dig!!

http://justinbieber.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tildehh berglund - 1 juli 2013 18:38

Hej! Jag ville bara berätta att jag ska sluta skriva denna novell. För det första så är den tråkig att skriva på och för det andra så har jag börjat skriva på en annan. Den heter Nothing like us. Prolog till Nothing like us. Happie Tudens är en...

Av tildehh berglund - 26 juni 2013 13:34

                                                            
        31 Maj 2012 Zavannah: Bzz...bzz...bzz...Mobilen vibrerade brevid mig i sängen. Jag satte mig trött upp och gnuggade mig ögonen. Mobilen vibrerade fortfarande. "Hej." "Hej, de...

Av tildehh berglund - 16 juni 2013 19:33

Asså WTF. Jag laddade nyss upp en bild men det var meningen att jag skulle skriva en text till så här är den: Jag heter Tilde Berglund och fyller snart 12 år. Jag är somsagt galen i Justin Bieber. Och jag gillar att skriva också, så jag tänkte att d...

Av tildehh berglund - 15 juni 2013 21:56

29 Maj- 2012 Fredag Zavannah: Just nu låg jag i Justins säng och han satt på pianostolen. Vi hade spenderat varje eftermiddag tillsammans i lite drygt en vecka. Även fast videoklippet var inlämnat sedan två dagar tillbaka så fortsatte vi umgås. V...

Av tildehh berglund - 13 juni 2013 23:06


Gjorde i ordning en bild till Kapitel 3 men den kom inte ut så här är den:   ...

Presentation

Zavannah är 16 år och har ett perfekt liv. Men hon saknar någonting. Mening.Hon presterar alltid bra och får hennes föräldrar att bli stolta. En dag kommer det en kille till skolan som ändrar det. Hans namn är Justin Bieber.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards