Direktlänk till inlägg 26 juni 2013

Kapitel 6.- Sorry.

Av tildehh berglund - 26 juni 2013 13:34

                                                  
                  31 Maj 2012

Zavannah:

Bzz...bzz...bzz...Mobilen vibrerade brevid mig i sängen. Jag satte mig trött upp och gnuggade mig ögonen. Mobilen vibrerade fortfarande.

"Hej."

"Hej, det är Justin."

Jag stelnade till.

"Hej." sa jag igen med en gäsp.

"Väckte jag dig?"

"Typ."

"Förlåt, jag kan ringa upp senare."

"Nej, det är okej."

"Okej. Du, om det där igår, jag är l..."

"Justin det är lungt." avbröt jag för att inte få ett ännu mer pinsamt samtal.

"Nej, det är det inte. Jag vet inte vad som hände och jag har inte sådana känslor för dig. Förlåt." jag hörde att han skämmes.

"Det är lungt. Vi glömmer det."

"Säker?"

"Ja, helt säker."

"Bra, jag, grabbarna och Jade ska göra någonting senare. Jade undrade ifall du skulle med."

"Tyvärr, jag ska med Zayn, mamma och några från hennes jobb och käka lunch. Sen ska jag försöka att bli sams med April och Ryan."

"Okej."

"Men vi ses imorgon."

"Ja, hejdå."

"Hejdå."

Jag la på och försökte somna om. Zayn stormade in i rummet. Jag gav honom en mördarblick.

"Vad fan vill du?"

"Är du tillsammans med Justin?"

"Whaat? Nej, varför tror du det?"

"För jag såg er igår."

"Spionerar du på oss?"

"Nej, men varför kysstes ni."

"Det var ett misstag."

"Gillar du honom? Mer än som en vän?"

"Jag vet inte, han gillar iallafall inte mig. Varför bryr du dig ens?"

"Varför bryr jag mig? För han är inte snäll, han har faktist dödat folk. Och man ser att han gillar dig mer än som en vän. Har du sett hur han kollar på dig?"

"Han har inte dödat folk! Gå!" halvskrek jag argt.

"Jo, det har han. Du ska vara klar om en timme då kommer mamma."

"Gå!"

Han skyndade ut ur rummet.

Han kan väll inte ha dödat folk? Han är inte sån. Och vadfan? 'jag vet inte'. Zavannah, ta dig samman du gillar inte honom. Du har känt honom i ungefär två veckor. Jag skakade av mig tankarna och gick in i min WIC. Jag tog fram kläder och min favorit bodylotion.

   

*
*

Jag klev ur duschen, smörjde in mig, sminkade mig, borstade tänderna och tog på mig kläderna. Sedan gick jag till min WIC igen och valde skor.

 

Det knackade på dörren.

"Vad vill du, Zayn?"

"Det är mamma."

"Kom in."

Mamma klev in.

"Hej."

"Hej" sa hon och gav mig en kram.

"Ska vi åka?"

"Ja."

"Okej, jag ska bara ta min väska."
*

*

"Så, Zavannah hur går det i skolan då." frågade mammas chef Danielle.

Mamma gav mig en blick som sa 'tänk dig för.' Jag förstod henne för senaste tiden hade det inte gått så bra. Jag hade skolkat en hel lektion (jag hade aldrig gjort det förut så det var en stor grej för mig.) jag hade blivit skickad till rektorn tre gånger pågrund av saker jag inte kan komma ihåg och så hade jag kommit försent till nästan alla lektioner.

"Hallå?"

"Ja, förlåt. Det går bra."

"Okej, vad gör du på fritiden då?"

"Inte så mycket, jag skriver, sjunger och är med kompisar typ."
"Okej, okej. Vad skriver du då?"

"Allt möjligt."

"Okej, jag skulle älska att läsa det någon gång. Så kan vi fixa så att du kan ge ut det i bokformat."

"Nej tack, det var snällt erbjudande men det är ingenting jag vill jobba med."

Hon brydde sig inte om vad jag sa utan fortsatte att babbla.

"Din mamma kan ju ta med det till jobbet."

"Men jag sa ju nyss att jag inte ville det."

"Ja, jag hörde det. Men jag tycker att om n.."

Min mobil ringde. Det var April.

"Jag måste ta det här."

"Nej." sa mamma.

"Jo. Det är viktigt."

"Om det är Justin så kommer jag ta din mobil hela sommaren."

"Det är April."
Hon kollade på mig med skeptiska ögon. Jag suckade och höll upp den framför henne.

"Fem minuter."

"Hej."

Jag gick iväg.

"Hej, jag och Ryan skulle gärna vilja prata med dig. Kan vi mötas vid fontänen?"

"Okej."

"Om 5 minuter?"

"Okej."

"Vi ses."

"Ja, hejdå."

"Hejdå."
Jag gick ut genom dörren. Samtidigt som jag ringde mamma gick jaag mot fontänen. Mamma svarade inte så jag pratade in på telefonsvararen.

"Hej, jag skulle bara säga att jag är på väg för att träffa April och Ryan. Om du bir arg kan du ta det ikväll. Puss."

Jag såg fontänen och gick så snabbt det gick med mina klackar.

"Hej." sa April och oförväntat kramade hon mig.

"Hej. Innan ni säger något så vill jag bara be om ursäkt. Från och med nu så ska jag vara lika mycket med båda."

"Vi vill också säga för¨låt. Du har faktist rätt att vara med vem du vill." sa April.

"Men det känns som han tar dig ifrån oss." sa Ryan.

"Det kommer aldrig att hända, jag lovar." sa jag och kramade om dom båda.

"Bra."

"Jag vill ha glass." sa April och kollade på Ryan med hundvalpsblick.

"Jag också."

"Jaja, vad vill ni ha?"

"Isglass." sa vi i munnen på varandra.

Han skrattade. Vi gav honom pengar och gick iväg. Jag kollade allvarligt på April.

"Vad?"

Jag log.

"Justin kysste mig igår."

Hennes ögon blev till pingisbollar och hennes läppar formades till något av ett leende och ett 'o'.

Jag började skratta och var tvungen att ta tag i kanten på fontänen för att inte rammla om kull.

"Är ni tillsammans?!"

Jag tog ett djupt andetag.

"Nej, han har inga sånna känslor för mig."

"Eh jo. Har du sett hur han tittar på dig?"

"Men han sa det till mig så jag får väl lita på honom."

Hon fnös.

"Hur känner du för honom då?"

"Samma antar jag."

"Antar du?"

"Ja han är hur snäll som helst. Och han är skit snygg men jag är inte kär i honom."
"Tycker du att han är snygg?!"

"Ja, tycker inte du."

Hon kollade bort mot Ryan.

"Men han kan ju vara snygg ändå."

"Okej lite."

"Då så."

Ryan kom tillbaka till oss med varsin glass.

"Thank you!"

Vi började gå runt på torget. Helt plötsligt hörde jag en röst bakom mig.

"Hey Zavannah."

Jag vände mig om och såg Chaz.

"Yo."

"Vad gör du här skulle inte du äta lunch med din mamma eller nått?" sa han och log.

"Jo, men jag lämnade dom och stack hit med dom här istället."

Jag pekade på April och Ryan. Dom hälsade på varandra.

"Så, vart är Justin och dom andra?"

"Dom är och hämtar biljetter. Vi ska på bio och se någon konstig film. Kommer inte ihåg namnet."

"Kan inte vi också gå på bio." sa Ryan till mig och April.

''Ja, jag vill se The hunger games." sa April.

Ryan gav henne en trött blick.

"Jag menar någon bra film."

"Har du sett den?"

"Nej."

"Då så."

Ryan suckade.

Jag gav henne en highfive.

Justin, Jade och Jaden kom fram till oss.

"Heeej." sa Jade och kramade mig.

"Hej."

"Var tråkig då."

"Heeeeeeeeeeeeeeeej." sa jag och skrattade.

Jag vände mig mot Justin.

"Hej."

"Heeeeej." sa han och log. Jag kunde inte hålla mig för skratt.

"Får inte jag någon kram?" fortsatte han.

Jag kramade honom.

 

"Är dom inte söta." hörde jag Jade säga.

"Käften." sa jag och Justin i kör.

Dom började skratta.

"Ska vi gå på bio eller inte?" sa April.

"Hunger games?" sa Ryan.

"Ja."

"Nej."

"Då får du och jag gå då." sa April till mig.

"Okej."

"Yes!"

"Vad ska ni se?"

Jag vände mig mot Justin.

"Kommer inte ihåg vad den heter."

"Okej."

"Kom, vi måste gå och köpa biljetter." sa April.

*
*
*

(efter bion)

Justin:

"Du gillar henne, ellerhur." sa Jade. Det var bara vi som satt på stranden. Eller Jaden, Will, Chaz och Mac var typ trettio meter bort och spelade Volleyboll.

"Vem?" Trots att jag visste vem hon snacka om så frågade jag.

"Zavannah, idiot."

"Nej."

"Jo, Justin. Jag har sett när du är kär i någon. Du kollar på henne precis som du kollade på Patrizia."

Jag blev helt stel och gav henne en arg blick.

"Förlåt, men det är så. Alla andra ser det. Du måste bara inse det själv."

"Men det spelar ingen roll. För det första så känner inte hon så för dig. För det andra så har vi bara  känt varandra i lite minder än vå veckor."

"Och? Om du känner så för henne så måste du säga det."

"Men jag vet inte hur jag känner."

Hon skakade på huvudet.

"Du är kär i henne. Men du gömmer dina känslor pågrund av det som hände med Patrizia."

Jade:

Jag skakade på huvudet.

"Du är kär i henne. Men du gömmer dina känslor pågrund av det som hände med Patrizia."

Jag kände hur han stelnade till brevid mig. Han kollade ut över havet med sårad blick.

 

"Hey, det var inte meningen att göra dig ledsen."

"Det är lungt."

"Jag kan prata med Zavannah ifall du vill."

"Inte än."

_____________________________________________________________________________________________________

Förlåt för att jag inte har uppdaterat så bra men jag är trött. Plus att jag har skrivit det här kapitlet 2 gånger och det har raderats från datan så vi ses hejdå.


 
 
emilia

emilia

27 juni 2013 21:59

Ett tips, förklara lite mer och istället för en massa små bilder mitt i texten kan du ha dem i början i ett collage, du kan också ha ett collage i mitten.
Annars är det jätte bra, och ett tips till. På blogg.se kan man få finare designer och, jag tror att man får fler läsare. Om du vill ha hjälp att fixa design eller någo bara skicka en kommentar på min blogg. (Det är bara ett tips, absolut inget du inte behöver göra)

Mer!

http://Bieberfanfiiction.blogg.se

tildehh berglund

28 juni 2013 01:54

Hej, tack för tipset. Jag har lite planer som jag kommer att berätta senare i veckan. Men somsagt tack för tipset.
Kram :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tildehh berglund - 1 juli 2013 18:38

Hej! Jag ville bara berätta att jag ska sluta skriva denna novell. För det första så är den tråkig att skriva på och för det andra så har jag börjat skriva på en annan. Den heter Nothing like us. Prolog till Nothing like us. Happie Tudens är en...

Av tildehh berglund - 18 juni 2013 14:08


                                                            
                                                            
                     30 Maj 2012 Zavannah: Jag slog nummret till Ryan. "Ryan." "Hej, jag ska och bowla med Justin, så jag ...

Av tildehh berglund - 16 juni 2013 19:33

Asså WTF. Jag laddade nyss upp en bild men det var meningen att jag skulle skriva en text till så här är den: Jag heter Tilde Berglund och fyller snart 12 år. Jag är somsagt galen i Justin Bieber. Och jag gillar att skriva också, så jag tänkte att d...

Av tildehh berglund - 15 juni 2013 21:56

29 Maj- 2012 Fredag Zavannah: Just nu låg jag i Justins säng och han satt på pianostolen. Vi hade spenderat varje eftermiddag tillsammans i lite drygt en vecka. Även fast videoklippet var inlämnat sedan två dagar tillbaka så fortsatte vi umgås. V...

Av tildehh berglund - 13 juni 2013 23:06


Gjorde i ordning en bild till Kapitel 3 men den kom inte ut så här är den:   ...

Presentation

Zavannah är 16 år och har ett perfekt liv. Men hon saknar någonting. Mening.Hon presterar alltid bra och får hennes föräldrar att bli stolta. En dag kommer det en kille till skolan som ändrar det. Hans namn är Justin Bieber.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards